Fıtık. Toplumumuzda çoğunlukla yanlış bilinen, yanlış anlaşılan ve bu yüzden de suistimale en açık sağlık problemlerinden birisidir.

Fıtık omurlarımız arasında bulunan disk yapılarındaki liflerin herhangi bir sebeple yırtılıp içindeki jelimsi dokunun dışarıya doğru taşması durumudur. Bu duruma bir yaralanma neden olabileceği gibi zaman içinde kendiliğinden de oluşabilir.

Peki biz bu durumu hissedebilir miyiz? Yani disklerimizde bir problem oluştuğu zaman ayak bileği burkulmasında yaşadığımız gibi bir ağrı, acı hisseder miyiz?

Cevap: Hayır.

Bel ve Boyun ağrıları yaşayan birçok kişi muhtemelen bu cevabı beklemiyordu. Peki neden böyle? Disk yapıları doğası gereği vücudumuzda bulunan diğer yapılardan biraz farklı. Örneğin bir kas zorlanması, bir bağ yaralanması gibi bir durum yaşadığımız zaman bu yapılarda olan duyu sonlanmaları vasıtasıyla olan biteni çok net bir şekilde hissederiz. Ancak bu durum disklerimizde meydana geldiğinde ne olduğunu hissedemeyiz. Çünkü disklerimizde oluşan değişiklikleri hissetme yeteneğimiz yok. İyiki de yok.

Tam da bu sebepten dolayı Bir fıtığın oluşması kesinlikle ağrı yaşayacağımız anlamına gelmez. Hatta çoğu zaman oluşan fıtıklar bir sinir köküne bası yapmadığı sürece masumdur diyebiliriz. Bir fıtık sinir köküne temas ettiği veya baskı yaptığı zaman yangılı bir durum ortaya çıkar işte bu durumda artık fıtık vücudumuza ağrı veren bir problem olmaya başlar.

Fıtığın oluştuğu ve sinire baskı yaptığı seviyeye ve bölgeye bağlı olarak bazı semptomlar açığa çıkmaya başlar. Mesela boyun bölgesinde yaşadığımız bir fıtık seviyesine göre baş ağrısı, boyun ağrısı, sırt ağrısı, omuz ağrısı, dirsek ağrısı, kol kaslarında zayıflama, kolda ve parmaklarda uyuşma, hissizlik gibi durumlara neden olabilir. Bu semptomlar MRI görüntülemeleriyle destekleniyorsa Fıtığa yönelik fizyoterapi uygulamaları Fıtığın iyileşmesinde en sağlıklı yoldur.

Fethiye'de Bel fıtığı ve Boyun fıtığına yönelik Manuel Terapi, Nöral Mobilizasyon, Klinik Pilates, Ağrı Yönetimi, Egzersiz planlaması, Medikal Mesaj gibi yaklaşımlar Fizyowhite Kliniğimizdeki Fizyoterapistlerimiz tarafından planlanıp uygulanmaktadır.

Fizyoterapi, insanlığın fiziksel sağlığını iyileştirmeye yönelik tarihi çok eski dönemlere kadar uzanır. Antik Yunan'da ve Roma'da, spor, masaj ve su terapisi gibi fiziksel yöntemlerin sağlık üzerinde